kundservice

Hur kan vi hjälpa dig?

Oavsett vad du vill fråga är du välkommen att kontakta oss!

Längre ner på sidan hittar du vanliga frågor och information, vill du hellre kontakta oss direkt har vi telefontid helgfri måndag – torsdag 08:00 – 16:00 samt fredag 08:00 – 12:00 och svarar på mail inom 24 timmar. Så tveka inte att höra av dig, vi vill gärna svara på din fråga! 

Kontaktformulär

Vanliga frågor och information

  • RUT - avdraget
  • Inför flyttstäden
  • Hur blir jag kund?
  • Kvalitetsgaranti
  • Försäkring
  • Hur sker betalning?
  • Företagsstäd

RUT-avdraget ger dig rätt att bara betala 50 % av arbetskostnaden för hushållsnära tjänster, om du uppfyller villkoren för RUT. Maxtaket är 50 000 kronor per person, vilket motsvarar ett köpunderlag på 100 000 kronor. Det går att lägga ihop RUT-avdrag om ni bor flera vuxna på samma adress. 

I det kostnadsförslag du får är priserna angivna efter RUT för att du ska se vad tjänsten kostar efter avdraget. 

Vi sköter all administrering till skatteverket. 

Rutavdrag kan, enligt skatteverket, användas till:

  • utföra enklare städning, till exempel dammsuga, dammtorka, diska eller putsa fönster
  • städa skåp, lådor, kyl och frys
  • sopa och torka av altaner.
  • städa hos någon som ska flytta in eller ut ur en bostad
  • flytta möbler om det krävs för att kunna städa
  • torka av spisfläkt och filter i samband med städning.

RUT - avdraget påverkas om du har gjort ett ROT-avdrag. Om du är osäker rekommenderar vi er att dubbelkolla med skatteverket, Det kan enkelt göras genom att använda skatteverkets e-tjänst eller kontakta dem. Vi kan inte kontrollera hur mycket ditt hushåll har kvar att utnyttja. 

Observera att dödsbon inte kan få skattereduktion (RUT-avdrag). Inte heller efterlevande barn kan få reduktionen för arbete som sker i förälders bostad efter dödsfallet. 

Läs mer om skattereduktionen på Skatteverkets hemsida.

På startsidan kan du läsa mer om vad som ingår i flyttstädningen och vad som kan bokas som tillval: 

Flyttstädning ->

Bra att veta innan flyttstädningen:

  • Vi tar inte bort skruvar eller klistermärken etc från väggar.
  • Vi torkar inte bort fläckar från väggar p.g.a. risk för skador på ytskiktet. Vi dammtorkar väggarna. 
  • Fast belysning måste monteras ner innan vi kommer om den ska rengöras. Annars rengör vi den endast där vi kommer åt.  
  • Vi tvättar inte tak
  • Vi gör inte rent bakom diskmaskin och inte heller dess filter. Vi torkar av ut- och invändigt.
  • Vi torkar av vattenlås och rör utvändigt men rensar inte avlopp. 
  • Torktumlare och tvättmaskin rengöres utvändigt. Vi rengör inte filter. 
  • Vi drar inte fram tvättmaskin/torktumlare p.g.a. risk för skador på golvet. 
  • Kyl/Frys och spis måste dras fram innan städning så vi kan göra rent ordentligt bakom. Vi drar inte fram p.g.a. risk för repor på golvet.  
  • Fönster som ej går att öppna tvättas endast där vi kommer åt.
  • Fönster som är belägna på en höjd som kräver skyddsanordning enligt arbetsmiljöverket ingår inte. Där fallhöjden är över två meter (exempelvis högt upp i en trapp eller liknande). 
  • Vi rengör inte trasiga fönster p.g.a. risk för skada. 
  • Vintertid kan det stundtals vara svårt att rengöra utsidan av fönstren.
  • Vi rengör inte bakom eventuell varmvattenberedare, bara där vi kommer åt utan att flytta på något.
  • Ugnsglas där glaset måste skruvas loss behöver lossas innan vi städar för att vi ska kunna göra rent ordentligt. Vi lossar inte.
  • Frys måste vara avfrostad och kyl avstängd. Lämna dörrar på glänt efter avstängning så det inte börjar lukta. 
  • Lägenheten/huset måste vara tomt innan vi kommer. Om det finns möbler kvar kommer vi torka runt dessa, ej flytta.  
  • Finns nikotinmissfärgningar krävs en sanering innan städning. Det går inte att städa bort.  

Kontakta oss genom en bokningsförfrågan, ett mail alternativt via telefon. 

Vi rekommenderar att den första kontakten sker via våra bokningsförfrågningar online. I dessa får vi svar på de frågor vi behöver för att snabbt kunna ge dig en återkoppling/bokningsbekräftelse. 

Vi ger dig alltid kvalitetsgaranti på utförd tjänst. Om du av någon anledning tycker att vi inte har utfört tjänsten enligt överenskommelse kommer vi  och åtgärdar det inom 24 timmar.

Vid flyttstädning måste du anmäla till oss inom 7 dagar från tjänsten utfördes för att vara berättigad till garantin.

Vid fönsterputs, företagsstädning eller hemstäd måste du anmäla till oss inom 2 dagar från att tjänsten utfördes för att vara berättigad till garantin. 

För att anmäla vänder du dig till oss via telefon, mail eller kontaktformuläret här på sidan. 

Om något skulle hända har vi en bra försäkring att luta oss tillbaka på. En oförutsedd skada kan snabbt bli ett problem om det företag du anlitar inte har kapacitet att ersätta dig för de skador som uppstått. Vår försäkring innehåller bland annat allrisk - och ansvarsförsäkring och därmed är du som kund skyddad. Fråga oss gärna om du har några funderingar. 

Vi erbjuder olika betalsätt.

Vid bokning kommer vi överens om vilket betalsätt du vill använda. Vårt standard betalsätt är faktura via mail men vi erbjuder även delbetalning.

Hur fungerar delbetalnings alternativet?

Behöver du dela upp din betalning är det inga problem! Vi erbjuder upp till 3 månaders räntefri delbetalning. En administrativ avgift om 295 kronor tillkommer om du väljer detta betalalternativ. 

Vi börjar alltid med ett besök där vi går igenom vilken städning ni önskar och hur era behov ser ut.  Bland annat tittar vi på vilket intervall ni vill ha på städning, vilka moment som ska ingår samt om ni står för städutrustningen och material eller om vi ska ta med det. 

Utifrån detta tar vi sedan fram ett prisförslag. 

När ni tycker att förslaget är till belåtenhet skriver vi avtal.